Hur AbstractOps började arbeta mer proaktivt med medarbetarnas välmående
AbstractOps är baserat och grundat i San Francisco. De är en snabbväxande startup som hjälper andra startups att fungera på ett enklare sätt. AbstractOps samlar alla dina företagsdata och arbetsflöden till en enda plattform, så att du kan hantera kontrakt, anställningar och mer utan huvudvärk. Redan från början har medarbetarnas välmående och engagemang varit mycket viktigt för AbstractOps. Sedan starten 2019 har de nu ett team på närmare 50 anställda.
Att vara ett remote-first företag kräver en stadig feedback-loop AbstractOps är ett remote-first-företag (ett företag som arbetar på distans) och för företag som arbetar på distans kan det vara svårt att hålla koll på sina medarbetare. Eftersom det är sällsynt att teamet av AbstractOps alla är på samma plats är det svårt att få en känsla av hur det går för teamet i det stora hela.
"Som chef känner jag inte att jag måste fråga hur det går för teamet lika ofta under veckan. Nu har jag värdefull data som hjälper mig att förstå hur jag bäst kan stödja teamet”.
— Matthew Ryan, Operations Partner
Hur AbstractOps valde Happy at Work AbstractOps behövde något enkelt och snabbt att implementera och sökte olika leverantörer för puls och medarbetarundersökningar. Det ligger inom deras filosofi och kultur att göra det enkelt. De hittade Happy at Work för att matcha dessa kriterier tillsammans med nyckelfunktioner som de letade efter. Några av dessa nyckelfunktioner och viktiga egenskaper var:
- Snabba och lättanvända pulsmätningar
- Informativ och dynamisk rapportering
- Snabb och lyhörd support
"Happy at Works eleganta och enkla design gjorde valet enkelt att välja Happy at Work."
— Kristin Bass, Operations Partner
Fantastiska resultat som är till hjälp för ledningsgruppen Resultaten från Happy at Work har varit till stor hjälp för ledningsgruppen när det gäller att proaktivt identifiera signaler om att arbetskapaciteten nås eller att moralen är hög eller låg. AbstractOps har kunnat göra både kvalitativa och kvantitativa justeringar av ledningsgruppen som svar på denna data. Och datan fortsätter att växa för varje enkät som besvaras. Teamet på AbstractOps uppskattade hur lätt pulsundersökningen var att svara på (mindre än 30 sekunder!), och cheferna är väldigt intresserade av att förstå hur de kan använda datan för att förbättra arbetskulturen. "Datan och statistiken växer i värde eftersom vi nu har flera månaders data att jämföra nya resultat mot".
— Matthew Ryan, Operations Partner
Sammanfattning AbstractOps har nu snart använt Happy at Work i sex månader och Happy at Works tjänst hjälper AbstractOps genom att ge alla på företaget ett psykologiskt säkert utrymme att uttrycka hur de mår varje vecka, vilket hjälper till att överbrygga de geografiska barriärerna till deras remote-first team. "Happy at Works plattform gjorde det möjligt för oss att interagera med medarbetarna anonymt, vilket gjort att teamet kan ge ofiltrerad, ärlig feedback".
— Kristin Bass, Operations Partner
Vill du läsa mer? Är du nyfiken på hur du skulle kunna använda Happy at Work på ditt företag? Läs vår användarguide.
Dela på: